13 Haziran 2012 Çarşamba

Başarı öykünüzü bizimle paylaşmanızı istiyoruz arkadaşlar.

17 yorum:

  1. YAREN PROJESİ
    2011-2012 Eğitim öğretim yılında 12. Sınıf öğrencilerimizin YGS başarılarını arttırmak için öğretmen 2 öğrenciye 1 öğretmen görevlendirilerek, öğrencilerin ders durumları, devamsızlıkları kontrol edildi. Dersaneye gidenlerin dersaneleri belirli dönemlerde ziyaret edildi. dersaneye gitmeyenlere okulda eksik oldukları konularda ders öğretmenleri tarafından ders verildi. Öğrencilerin çalışma ortamları ev ziyaretleriyle kontrol edildi, düzenlemeler yapıldı.

    YanıtlaSil
  2. 1986-1987 eğitim öğretim yılında okulumuz beden eğitimi öğretmeni tayin olup gitmişti. Yerine yeni öğretmen de verilmedi. O yıl 19 Mayıs gösterilerine öğrencileri müdür yardımcısı olarak ben hazırlamış idim.Diğer liseler ile uyum içerisinde bayram gösterileri sunuldu. benim için çok özeldi.

    YanıtlaSil
  3. ORTAK SINAV PROJESİ
    Balıkesir Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesine göreve atandığımda sınavların daha geçerli ve güvenilir olması konusunda ekip olarak bazı toplantılar yaptık. Bu toplantılar sırasında sınavlar esnasında görülen aksaklıkları ortaya koyduk. Bu aksaklıkların giderilmesi konusunda tüm öğretmenlerimizin fikirlerini aldık. Sınav sorularının şube öğretmenleri tarafından ortak hazırlanması ve sınavların ortak sınav takvimine bağlı kalınarak öğrencilerin bir derslikte farklı derslerden sınava girmeleri konusunda karar aldık. Bu doğrultuda axses programı ile bir program yazdık. Bir derslikte aynı anda birden fazla dersin sınavını yapabildik. Sınav sorularının dosyalanması ve hazırlanması konusunda sınavı olan öğretmenlerimizden destek aldık. Öğrencilerin sınavda uyması gereken kuralları belirledik. Öğretmen ve idareci arkadaşların sınav öncesi ve sınav esnasında yapacakları görev ve sorumlulukları belirledik. Bu sayede yıl içinde uyguladığımız sınavların geçerli ve güvenilir olmasını sağladık. Bu sınav programının getirileri konusunda öğrenci ve öğretmenlerimize çeşitli anketler uyguladık. Karşılaşılan sorunların giderilmesi konusunda çalışmalar yaptık. Halen okulumuzda ve Balıkesir ilindeki bazı okullarda uyguladığımız bu sınav yöntemi kullanılmaktadır.

    Fuat YILMAZ
    Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi Müd. Yrd.

    YanıtlaSil
  4. yıl 1995 hatice çam isimli öğrencim devamsızlık problemi nedeni ile okuldan ayrılmak ile karşı karşıya kalmıştı.velisi ile görüşerek konuyu çözüme kavuşturdum.Lise son sınıfa geçtiğinde iş uyulaması için yer buldum fakat uyumsuzluk nedeni ile o iş yerini bıraktım. Tekrar tınaz tarım makinalarında çalışmak üzere iş uygulamasına gönderdim. Okul bittikten sonrada bir müdddet orada çalıştı ve evlilik nedeni ile iş yerinden ayrıldı.Yıllar sonra eşi ile birlikte bi hediye eşliğinde okuluma beni ziyarete gelerek şahsımı onurlandırmıştır. undan sonraki yıllarda kopmadık önemli günlerde telefonla görüşmelerimiz devam etmektedir.

    YanıtlaSil
  5. Fehmi Yıldız13 Haziran 2012 13:40

    Öğrencilerimiz okulun ilk açıldığı günlerde geç kalmayı alışkanlık haline getirmişlerdi.Öncelikle okula geç gelmeyi alışkanlık haline getiren öğrencileri tesbit ettim. Bu öğrencilerimizin velilerini okula çağırarak rehber öğretmenimizle beraber bu sorunungiderilmesi için görüştüm. Öğrencilerle birebir görüşerek geç kalma soununu çözdüm.

    YanıtlaSil
  6. FATMAGÜL ÇELİK13 Haziran 2012 13:49

    En büyük başarım; birleştirilmiş bir köy ilkokulunda oluşan alt yapımı daha sonraki eğitim evrelerinde de yüksek başarılarla geliştirip, sonra da Türkiye'nin iyi üniversitelerinden Gazi Üniversitesi'nde sonlandırarak çok sevdiğim meslek olan öğretmen olmam.
    Öğretmenlik hayatımda da ilk görev yerim olan Mardin-Midyat/Söğütlü Beldesi Çok Programlı Lisesi'ndeki bir kız öğrencimin ailesini çok uğraşlar vererek ikna etmiş ve öğrencimin üniversiteye gitmesine yardımcı olmuştum. Şu an Edebiyat Öğretmeni. Bunu mesleğimde en büyük başarılarımdan sayıyorum. Tek odalı bir evde 7 kardeş olan öğrencim çok zor şartlarda çalışmış ve üniversite sınavını kazanmıştı. Ailesini de ikna ederek, üniversite okumasına yardımcı olmaktan ülkemize bir eğitim neferi kazandırmaktan dolayı çok mutluyum.

    YanıtlaSil
  7. en çok kendimi başarılı hissetiğim başarı öyküm problemli öğrencilerin topluma kazandırmak Kız öğrencilerin meslek sahibi olarak ayaklarının üstünde durabilmeleri ali osman mertsöz

    YanıtlaSil
  8. Doğum tarihini bile bilmediğimiz 5 evli 14 çocuklu,Torununun torununu gören bir büyük dedenin 3 .kuşak torunlarıyız.Köyde yetişip büyüyen dedelerimiz ve babalarımızdan sonra bizlerin durumları çağa da ayak uydurarak daha farklı oldu.
    Yaşıtlarıma göre erken okula başlayan;çantasını taşımakta zorluk çeken ve oldukça başarısız bir İlkokul döneminden sonra ailemin ve çevremin etkisi ile ortaokulu zor bitirdim.Ne olduysa Lise yıllarında oldu.Belki Lisede yaşımın gerektirdiği olgunluğa ulaştım.Derslerde başarılarım arttı.1995-1996 yılı eğitim öğretim yılı sonunda Temmuz ayında ÖYS sınavı açıklandı.ve ben üniversite sınavını kazandım.Bunun benim için önemi Belki saymayı tamamlayamayacağım kadar geniş olan akrabalarım arasında İlk defa Üniversiteyi kazanan ve benden sonra ki akrabalarıma örnek olmakve onların önünü açmak bence başarıdır......

    YanıtlaSil
  9. Kız çocuklarımızın okullaştırılması kapsamında; özellikle köy ilköğretim okullarının idarecileri ile veya çevremde olanlarla iletişim kurarak, çocuklarını okutmayı düşünmeyen velilerle birebir görüşerek yaptığım ikna çalışmaları sonrası şu anda güzel üniversitelerde okuyan ve mezun olan birçok kız öğrencim üretici olmanın topluma ve kendisine daha faydalı olmanın gururunu yaşamaktadır.

    YanıtlaSil
  10. ibrahim bıyıklı13 Haziran 2012 13:58

    sıcak havaya rağmen verimli bir gün geçti

    YanıtlaSil
  11. fatih projesi kapsamıda projennin yararlı oldugunu uygulamar yapıldıkça eğitime faydalı olacağı gördüm ali osman

    YanıtlaSil
  12. ibahim bıyıklı13 Haziran 2012 14:02

    İlk görev yerim olan Trabzon Beşikdüzü Endüstri Meslek Lisesinde Öğrencileri İş hayatına hazırlamak için uğraşıyordum. Son sınıf öğrencilerimize okulda üç yıl eğitim gördüklerini ve son hafta öğrencilerin okulun makinelerini kullanarak kendilerine bir hatıra yapmalarına izin verdik. Okullar kapanmadan 2 gün önce Şu anda Gazi Ün. Öğretim görevlisi olan Rıdvan KARAAĞAÇ ile birlikte çarşıda bir çay ocağında çay içiyorduk. Yakınımızda oturan bir grubun konuşmasında okulumuzun ismi geçince kulak misafiri olduk. Veli öğünerek anlatıyordu. Sanat oklunda çocuklar çok şeyler öğreniyorlar bemim evde bir haftada yaptığım tabancayı oğlum okulda bir günde yapıp gelmiş dedi biz bir an şok olduk. ama bir şey söylemedik. Karne günü okala gittiğimizde Öğrencileri toplayıp kendilerine son hafta atölyede neler yaptıklarını sorduk ve görmek istedik.Bazı öğrenciler gösterdiler bazıları evde olduğunu söylediler. Sonra bu öğrenciyi çağırıp ne yaptığını sorduk çocukta ben tabanca yaptım benim babam tabanca ustası ve yıllardır evde ilkel yöntemlerle bu işi yapıyor bende ona süpriz olsun diye onunkinden daha iyisini bir günde yaptım dedi. Daha sonra bu öğrecimizin şu anda karadenizde silah yapan bir fabrikada usta olarak çalışmaya devam ediyor.

    İbrahim BIYIKLI

    YanıtlaSil
  13. 2007-2011 yılları arasında gökçeyazı liseinde fizik öğretmeni olarak görev yaptım. okulumuz 2008 öss genel liseler arasında balıkesir il birincisi; ayrıca 2009 öss genel liseler balıkesir il birincisi ve sayısal-2 puanında genel liseler arasında türkiye birincisi ve fizik dersinde türkiye üçüncüsü oldu.

    YanıtlaSil
  14. masa tenisi raketleri elimde dolaşırken öğrencim merak edip hocam onlar ne dedi? bende kendisine masa tenisi raketi olduğunu hatta kendisi ile müsaitse maç yapabileceğimizi söyledim.Maçın sonunda raketleri kendisine hediye ettim.Yıllar sonra öğrencimle karşılaştım.muhabbet esnasında 5-6 öğenciyi müsabakalara getirdiğini kendisininde masa tenisi milli sporcusu olduğunu hocam senin verdiğin o raketler sayesinde olduğunu söylediğinde çok sevinmiştim.

    YanıtlaSil
  15. Ali Rıza ERŞAN13 Haziran 2012 14:12

    Öğrencilerimize derslerinde başarılı olamalarının okula düzenli olarak gelmeleri, dersleri iyi takip etmeleri halinde kolay olabileceğine inanmaları gerektiğini; hasta olmadıkları durumlarda Rapor almamalarını bunun hasta doktar ilişkilerini daha sağlıklı bir hale getireceğinin bilinmesi ve öğrencilerimize de doğruluk ve ders başarısı olarak yansıyacağına inanmalarını, Özellikle öğrenci raporlarının bizzat Anne-Baba tarafından getirilerek devamsızlıkların önüne geçebileceğimizi tek tek ve sınıf veli toplantıları ile velilere anlattım. Bunun neticesinin yansımalarını kısmen bu dönem aldık. Bunun semeresini önümüzdeki yıl daha fazla alabileceğimize inanıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Erhan Yırcalı3 Temmuz 2012 22:55

    ”Ben o çocukları çok sevdim.”

    YanıtlaSil
  17. Erhan Yırcalı3 Temmuz 2012 22:57

    İNANMAK

    Bir okulda,okul müdürü üç öğretmeni çağırıp şöyle dedi:
    "Bu okulun en iyi üç öğretmeni sizler olduğunuz için bu yıl size okulun en başarılı öğrencilerinden bir araya getirilen üç sınıf vereceğiz.Bu öğrencilerin gelecek yıl da aynı hızla çalışıp çok iyi bir eğitim almalarını bekliyoruz."
    Üç öğretmen,öğrenciler ve öğrencilerin anne babaları bunun çok iyi bir fikir olduğunu düşünüyorlardı.O okul dönemi hepsinin özellikle hoşuna gitti.Yıl sonu geldiğinde öğrenciler şehirdeki diğer öğrencilere göre yüzde 20-30 daha başarılıydı.Müdür üç öğretmeni odasına çağırıp onlara:
    "Bir itirafta bulunmak istiyorum.En zeki öğrencilerin 120 tanesi sizde değildi.Onlar ortalama öğrencilerdi."
    Bu gerçeği duyan öğretmenler,öğrencilerde görülen yüksek başarının kendi öğretme kabiliyetleri ile ortaya çıktığını düşünmeye başladılar.
    Ama okul müdürü:
    "Bir itirafım daha var"dedi."Sene başında tüm öğretmenlerin isimlerini birer kağıda yazdık bir torbanın içine doldurup üç öğretmenin isimlerini rastgele seçtik.Siz inandığınız için başarılı oldunuz.Onlarda öyle..."

    YanıtlaSil