1973-1974 öğretim yılı anadoluda bir kasabada ortaokul öğremeniyim öğretmenliğimin ilk yılları... kasabada birçok evde elektrik yok olduğu gibi su da yok .. çok az evde elektrik var öğrencilerim gaz lambasında ders çalışıyorlar..okulda dört öğretmen üç sınıf ve 100 kadar öğrenci var. belediye binasını ortaokula tahsis etmişler belediye nahiye müdürlüğü binasında görev yapıyor. elektrik ve su ortaaokul olan belediye ile nahiye müdürlüğü binalarında var.. öğrencilerimi başarılı yapabilmek için bir akşam veli toplantısı yaparak velilerin de görüşünü alıp akşamları öğrencilerimizle 20:00-22:00 saatleri arasınada mütalaalar gerçekleştirdik. bu ben oradan ayrılana kadar devam etti. o zaman bir çok meslek lisesi devlet parasız yatılı okul durumunda idi. her yıl son sınıf öğrencilerimizin parasız yatılılık başvurularını hazırlayıp sınav zamanı sınavlara öğrencilerimizi kendimiz götürüyorduk. sonuç harikaydı kazanamayan hiç bir öğrenci yoktu... vilayet ortaokulları arasında okulumuz başarı sıralamasında il birincisi olmuş ve ilden okulumuza il milli eğitim müdür yardımcısı teşekküre gelmişti. öğrencilerimin hepsi okullarını bitirmiş belli yerlere gelmişler.. böyle küçük bir kasabada şu an yetiştirdiğim öğrencilerim nasılsa telefonumu bulmuşlar ve birbirlerine benim telefonumu vermişler büyük çoğunluğu beni arayıp hal hatırımı sordular. öğrendimki o öğrencilerim arasından mühendis subay belediye başkanı(meteoroliji mühendisi) savcı vs. her meslekten öğrencim var kasabanın çehresini değiştirmişler çok sevindim.. bir öğretmenin başka ne beklentisi olabilir.. selamlar
8 Mayıs 2000 yılında Kepsut Halk Eğitimi Merkezinde göreve başladım.. Halk Eğitim deyince akla gelen şey:Dikiş ne nakış yapılan yerler.. Gerçekten de öyleydi. Açılan kurslar listesini aldım elime 24 tane kurs açılmış, 22 tanesi o zamanki adıyla Dikiş Nakış kursu, 2 tanesi Yapı Ustası yetiştirme kursu.. Kursiyer sayısı da toplam 314 kişi.. Yeni dönem de farklı bir şeyler yapmalıydım.. Gençtim, çalışmak için hevesliydim.. Tek eksiğim tecrübem yoktu.. Hele Halk Eğitim de hiç.. Göreve başlayalı 2 hafta olmuştu ki, o zaman ki İlçe Milli Eğitim Müdürü hakkında açılan soruşturma sebebiyle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne vekalet etmeye başladım.. 1 yıl boyunca hem Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünü hem de İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünü yürüttüm.. Bu arada boş kaldıkça bir yanda Yaygın Eğitim yönetmeliğini okudum, diğer taraftan çevre ilçelerle irtibat kurup Halk Eğitimi alanında neler yaptıklarını öğrendim.. Her yıl çeşitlendi kurslarımız.. Önce Dikiş nakış ve yapı ustalığı kursunun yanına okuma yazma kursları ekledik, sonra da yörenin ihtiyacı olan meyvecilik ve budamayı.. Derken okullarda Bilgisayar Kursları açmaya başladık.. sonra işi büyüttük:Avcılık, arıcılık, kalorifer ateşçiliği, çuval dikim, boyama, iğne oyası, kırkyama, kurdela,DPYS OKS, SBS, ÖSS, Açık lİseye yönelik kurslar, açık ilköğretime yönelik kurslar, Eczacı kalfası yetiştirme kursu, bağlama, halk oyunları,ingilizce, arapça, aerobik, F sınıfı traktör ehliyeti kursu derken kendimizi aştık resmen... Kepsut gibi 5500 nüfusa sahip bir ilçede herkes ihtayıcına ve isteğine göre bir kurs bulabiliyordu artık.. Ama buda tatmin etmedi bizi.. Çünkü köylerde ikamet edenler kurslara katılamıyor, katılanlar devam edemiyor, edenler devamsızlıktan kalıyor, dolayısı ile Halk Eğitimin hizmetlerinde yararlanamıyorlardı.. Bu böyle olmamalıydı..Onlar gelemiyorsa biz gitmeliydik.. Önce okul aile birliği imkanlarıyla mevcut bilgisayarlara 20 tane bilgisayar 20 tane bilgisayar masası ilave ettik.. Sonra ilçenin kaymakamından Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma vakfının minibüsünü tahsis ettirdik tüm köylere duyuru yaptık: İsteyen köylerde bilgisayar kursu açacaktık.. Müthiş bir talep oldu. Bilgisayar kursu isteyen köylerin muhtarlarından tek isteğimiz oluyordu: Uygun elektrik tesisatı çektirmek .. Köyleri sıraya koyduk.. 6 haftada bir başka köye gidiyorduk.. Bazı köylerde gündüz ve akşam olmak üzere günde iki kurs yapıyorduk.. Bu arada kurs açtığımız köylere Balıkesir Telekom Müdürüyle görüşüp ilave hatlarla internet bağlatıyorduk yada destekletiyorduk.. Çünkü bazı köylerde internet ya hiç yoktu yada zayıftı.. Ağ sistemi kurdurup tüm bilgisayarları internete bağlıyorduk.. 4 yıl bu uygulamaya aralıksız devam ettik.. 2010 yılında ayrıldığımda kurslar daha devam ediyordu.. Bu bizim ufkumuzu köylerdekilerin de gözünü açtı.. Artık her kursu köyde ister oldular.. Nitekim İl Tarım Müdürlüğü Eğitim Şube Müdürlüğü ile ortaklaşa köylerde F sınıfı traktör ehliyeti kursları açmaya başladık.. Bu diğerine göre çok daha zor ve zahmetliydi ama sonucu insanı çok eden işlerdi.. En son başarımızda Kepsut İlçesi sınırları içinde olan YERSA çuval fabrikası ile iş garantili kurslar açmaya başlamıştık.. Planlamasını YERSA çuval fabrikası ile birlikte yapıyorduk; kursa kaç kişi i,le başlamışsak, kursun bitiminde 1 hafta sonra aynı kişiler sigortalı olarak işe başlıyordu.. Avcılık ve arcılık kurslarımızın hepsini köylerde açıyorduk artık.. Köylerde yaşayanlar kursa gelmiyor biz yerel imkanlarla tüm öğretmenleri onlara götürüyorduk.. Acemilikle başlayan Halk Eğitim tecrübesi böyle başarılarla bitti...
2005-2006 öğreti yılında Lise 1.sınıf öğrencim Büşra Yalın ,Ramazan Bayramının 1. gününde Kepsut'ta çok kötü bir trafik kazası geçirmişti.Okul Müdürüm Halime Baştürk şu anda Karesi Kız Meslek Lisesi Müdürü Çiğdem Boyar ve Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı olan Sabiha Gürsoy ile hemen hastaneye gittik.Öğrencim o kadar kötü bir durumdaydı ki şu anda hatırlarken bile üzülüyorum.Öğrencimin ailesi perişandı.Öğrencim kağıda iyileşebilir miyim sizce öğretmenim diye yazmıştı ve bende ona Büşra kızım kışın sonu bahardır,bunu asla unutma dedim.Ama dediğime kendim bile inanmadım sadece morali düzelsin diye söyledim,çünkü omuz yok,dişler kırık,burun ve dudaklar parçalanmıştı.Okulda hemen yardım kampanyası başlattık.Okulda toplanan yardımı ailesine ilettim.Birçok estetik operasyondan sonra Büşra okula döndü,Yiyecek ve içecek Hizmetleri bölümünü daha sonra 2 yıllık Meslek Yüksek Okulunu bitirdi.İletişimimiz hiç kopmadı.Halk eğitim Merkezine Ücretli olarak kurs öğretmeni olmak için başvurduğunu ve kabul edildiğini söyledi.İlk ücretini aldığında bir kutu çikolata ile okuluma geldi ve ilk sözü kışın sonu bahardır demiştiniz öğretmenim , hiç unutmadım ,bahar geldi dedi.Bu olay bana zor zamanlarda söylenen bazı sözlerin karşımızdaki için ne kadar önem taşıdığını öğretti. Öğretmenlik yaşamımın başarısı olarak değerlendiririm.
2011 yılında yapılan Müdür Yardımcılığı ve Müdür Başyardımcılığı sınavına girerek Müdür Yardımcısı olmak isterken atamalar zamanında Balıkesir merkezinde atanabileceğim Müdür Yardımcılığı kadrosu olmadığından açık bulunan 2 tane Müdür Başyardımcılığı kadrosuna istekte bulundum. Nasıl olsa bu 2 kadroya yıllarını vermiş meslek arkadaşlarım atanır diye düşünmüştüm ama bu iki kadrodan birine atandığımı görünce sevinç ve şaşkınlığı aynı anda yaşadım. Ayrıca Balıkesir'in en genç Müdür Başyardımcısı olmakta benim anlatabileceğim başarı öykülerinden biridir.
1970 yıllarında balıkesir susurluk günaydın köyü ilkokullunda birleştirilmiş sınıf olarak okudum.köye 9 km uzaklıktaki ortaokula zaman zaman yürüyerek gidip geldik.Balıkesir merkez eml okudum.Özel yurtlarda kalarak binbir zahmet çekerek okuduk.24 yıl sonra yine balıkesir 100 Yıl Eml.de Müdür Başyardımcısı olarak çalışmaktayım.
1989 yılında Kars Cumhuriyet lisesinde cğrafya öğretmeni olmamakarşın Beden eğitimi öğretmenliğinede bakyordum.Atletizim takımı kurmak isteyen bir iki öğrnci geldi. Duyuru yaptık. Çok zayıf bir öğrenci geldi.Takım yarışmaya gittiimizde Abdülkadir TÜRK adlı bu öğrencimin Altı delik kara lastik bir ayakkabı,Panlon Üzerinde ise sadece numara olan gysi vardı. Tarih 26 ARALIK sıcaklık -10 Derece Yarışmayı açık ara birinci geldi. Okul müdürüm ile öğrenciyi kazanmaya karar verdik.Gençlik ve Spor müdürlüğü ile bağlantıya geçerek geekli desdekleri alarak çalışmalarını desdekledik. Bu gün Beden eitimi öğretmeni olarak görev yapıyor.Ayrıca Balkan ve AkDeniz oyunlaışampiyonu oldu. Avrupa Gençler Kros 3. Oldu.
1973-1974 öğretim yılı anadoluda bir kasabada ortaokul öğremeniyim öğretmenliğimin ilk yılları... kasabada birçok evde elektrik yok olduğu gibi su da yok .. çok az evde elektrik var öğrencilerim gaz lambasında ders çalışıyorlar..okulda dört öğretmen üç sınıf ve 100 kadar öğrenci var. belediye binasını ortaokula tahsis etmişler belediye nahiye müdürlüğü binasında görev yapıyor. elektrik ve su ortaaokul olan belediye ile nahiye müdürlüğü binalarında var..
YanıtlaSilöğrencilerimi başarılı yapabilmek için bir akşam veli toplantısı yaparak velilerin de görüşünü alıp akşamları öğrencilerimizle 20:00-22:00 saatleri arasınada mütalaalar gerçekleştirdik. bu ben oradan ayrılana kadar devam etti. o zaman bir çok meslek lisesi devlet parasız yatılı okul durumunda idi. her yıl son sınıf öğrencilerimizin parasız yatılılık başvurularını hazırlayıp sınav zamanı sınavlara öğrencilerimizi kendimiz götürüyorduk. sonuç harikaydı kazanamayan hiç bir öğrenci yoktu... vilayet ortaokulları arasında okulumuz başarı sıralamasında il birincisi olmuş ve ilden okulumuza il milli eğitim müdür yardımcısı teşekküre gelmişti.
öğrencilerimin hepsi okullarını bitirmiş belli yerlere gelmişler..
böyle küçük bir kasabada şu an yetiştirdiğim öğrencilerim nasılsa telefonumu bulmuşlar ve birbirlerine benim telefonumu vermişler büyük çoğunluğu beni arayıp hal hatırımı sordular. öğrendimki o öğrencilerim arasından mühendis subay belediye başkanı(meteoroliji mühendisi) savcı vs. her meslekten öğrencim var kasabanın çehresini değiştirmişler çok sevindim.. bir öğretmenin başka ne beklentisi olabilir.. selamlar
8 Mayıs 2000 yılında Kepsut Halk Eğitimi Merkezinde göreve başladım.. Halk Eğitim deyince akla gelen şey:Dikiş ne nakış yapılan yerler.. Gerçekten de öyleydi. Açılan kurslar listesini aldım elime 24 tane kurs açılmış, 22 tanesi o zamanki adıyla Dikiş Nakış kursu, 2 tanesi Yapı Ustası yetiştirme kursu.. Kursiyer sayısı da toplam 314 kişi.. Yeni dönem de farklı bir şeyler yapmalıydım.. Gençtim, çalışmak için hevesliydim.. Tek eksiğim tecrübem yoktu.. Hele Halk Eğitim de hiç.. Göreve başlayalı 2 hafta olmuştu ki, o zaman ki İlçe Milli Eğitim Müdürü hakkında açılan soruşturma sebebiyle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne vekalet etmeye başladım.. 1 yıl boyunca hem Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünü hem de İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünü yürüttüm.. Bu arada boş kaldıkça bir yanda Yaygın Eğitim yönetmeliğini okudum, diğer taraftan çevre ilçelerle irtibat kurup Halk Eğitimi alanında neler yaptıklarını öğrendim.. Her yıl çeşitlendi kurslarımız.. Önce Dikiş nakış ve yapı ustalığı kursunun yanına okuma yazma kursları ekledik, sonra da yörenin ihtiyacı olan meyvecilik ve budamayı.. Derken okullarda Bilgisayar Kursları açmaya başladık.. sonra işi büyüttük:Avcılık, arıcılık, kalorifer ateşçiliği, çuval dikim, boyama, iğne oyası, kırkyama, kurdela,DPYS OKS, SBS, ÖSS, Açık lİseye yönelik kurslar, açık ilköğretime yönelik kurslar, Eczacı kalfası yetiştirme kursu, bağlama, halk oyunları,ingilizce, arapça, aerobik, F sınıfı traktör ehliyeti kursu derken kendimizi aştık resmen... Kepsut gibi 5500 nüfusa sahip bir ilçede herkes ihtayıcına ve isteğine göre bir kurs bulabiliyordu artık.. Ama buda tatmin etmedi bizi.. Çünkü köylerde ikamet edenler kurslara katılamıyor, katılanlar devam edemiyor, edenler devamsızlıktan kalıyor, dolayısı ile Halk Eğitimin hizmetlerinde yararlanamıyorlardı.. Bu böyle olmamalıydı..Onlar gelemiyorsa biz gitmeliydik.. Önce okul aile birliği imkanlarıyla mevcut bilgisayarlara 20 tane bilgisayar 20 tane bilgisayar masası ilave ettik.. Sonra ilçenin kaymakamından Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma vakfının minibüsünü tahsis ettirdik tüm köylere duyuru yaptık: İsteyen köylerde bilgisayar kursu açacaktık.. Müthiş bir talep oldu. Bilgisayar kursu isteyen köylerin muhtarlarından tek isteğimiz oluyordu: Uygun elektrik tesisatı çektirmek .. Köyleri sıraya koyduk.. 6 haftada bir başka köye gidiyorduk.. Bazı köylerde gündüz ve akşam olmak üzere günde iki kurs yapıyorduk.. Bu arada kurs açtığımız köylere Balıkesir Telekom Müdürüyle görüşüp ilave hatlarla internet bağlatıyorduk yada destekletiyorduk.. Çünkü bazı köylerde internet ya hiç yoktu yada zayıftı.. Ağ sistemi kurdurup tüm bilgisayarları internete bağlıyorduk.. 4 yıl bu uygulamaya aralıksız devam ettik.. 2010 yılında ayrıldığımda kurslar daha devam ediyordu.. Bu bizim ufkumuzu köylerdekilerin de gözünü açtı.. Artık her kursu köyde ister oldular.. Nitekim İl Tarım Müdürlüğü Eğitim Şube Müdürlüğü ile ortaklaşa köylerde F sınıfı traktör ehliyeti kursları açmaya başladık.. Bu diğerine göre çok daha zor ve zahmetliydi ama sonucu insanı çok eden işlerdi.. En son başarımızda Kepsut İlçesi sınırları içinde olan YERSA çuval fabrikası ile iş garantili kurslar açmaya başlamıştık.. Planlamasını YERSA çuval fabrikası ile birlikte yapıyorduk; kursa kaç kişi i,le başlamışsak, kursun bitiminde 1 hafta sonra aynı kişiler sigortalı olarak işe başlıyordu.. Avcılık ve arcılık kurslarımızın hepsini köylerde açıyorduk artık.. Köylerde yaşayanlar kursa gelmiyor biz yerel imkanlarla tüm öğretmenleri onlara götürüyorduk.. Acemilikle başlayan Halk Eğitim tecrübesi böyle başarılarla bitti...
YanıtlaSil2005-2006 öğreti yılında Lise 1.sınıf öğrencim Büşra Yalın ,Ramazan Bayramının 1. gününde Kepsut'ta çok kötü bir trafik kazası geçirmişti.Okul Müdürüm Halime Baştürk şu anda Karesi Kız Meslek Lisesi Müdürü Çiğdem Boyar ve Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı olan Sabiha Gürsoy ile hemen hastaneye gittik.Öğrencim o kadar kötü bir durumdaydı ki şu anda hatırlarken bile üzülüyorum.Öğrencimin ailesi perişandı.Öğrencim kağıda iyileşebilir miyim sizce öğretmenim diye yazmıştı ve bende ona Büşra kızım kışın sonu bahardır,bunu asla unutma dedim.Ama dediğime kendim bile inanmadım sadece morali düzelsin diye söyledim,çünkü omuz yok,dişler kırık,burun ve dudaklar parçalanmıştı.Okulda hemen yardım kampanyası başlattık.Okulda toplanan yardımı ailesine ilettim.Birçok estetik operasyondan sonra Büşra okula döndü,Yiyecek ve içecek Hizmetleri bölümünü daha sonra 2 yıllık Meslek Yüksek Okulunu bitirdi.İletişimimiz hiç kopmadı.Halk eğitim Merkezine Ücretli olarak kurs öğretmeni olmak için başvurduğunu ve kabul edildiğini söyledi.İlk ücretini aldığında bir kutu çikolata ile okuluma geldi ve ilk sözü kışın sonu bahardır demiştiniz öğretmenim , hiç unutmadım ,bahar geldi dedi.Bu olay bana zor zamanlarda söylenen bazı sözlerin karşımızdaki için ne kadar önem taşıdığını öğretti. Öğretmenlik yaşamımın başarısı olarak değerlendiririm.
YanıtlaSil2011 yılında yapılan Müdür Yardımcılığı ve Müdür Başyardımcılığı sınavına girerek Müdür Yardımcısı olmak isterken atamalar zamanında Balıkesir merkezinde atanabileceğim Müdür Yardımcılığı kadrosu olmadığından açık bulunan 2 tane Müdür Başyardımcılığı kadrosuna istekte bulundum. Nasıl olsa bu 2 kadroya yıllarını vermiş meslek arkadaşlarım atanır diye düşünmüştüm ama bu iki kadrodan birine atandığımı görünce sevinç ve şaşkınlığı aynı anda yaşadım. Ayrıca Balıkesir'in en genç Müdür Başyardımcısı olmakta benim anlatabileceğim başarı öykülerinden biridir.
YanıtlaSilbu projeyekatıldlğıımdan dolayıkendimi şanslıgörüyorum.sizleritanımaktanbbüyükmutluluk duydum.başarılar diliyorum.
YanıtlaSil1970 yıllarında balıkesir susurluk günaydın köyü ilkokullunda birleştirilmiş sınıf olarak okudum.köye 9 km uzaklıktaki ortaokula zaman zaman yürüyerek gidip geldik.Balıkesir merkez eml okudum.Özel yurtlarda kalarak binbir zahmet çekerek okuduk.24 yıl sonra yine balıkesir 100 Yıl Eml.de Müdür Başyardımcısı olarak çalışmaktayım.
YanıtlaSilfatih projesi seminerine katılmaktan dolayı çok memnunum arkadaşlara teşekkür ederim.
YanıtlaSil1989 yılında Kars Cumhuriyet lisesinde cğrafya öğretmeni olmamakarşın Beden eğitimi öğretmenliğinede bakyordum.Atletizim takımı kurmak isteyen bir iki öğrnci geldi. Duyuru yaptık. Çok zayıf bir öğrenci geldi.Takım yarışmaya gittiimizde Abdülkadir TÜRK adlı bu öğrencimin Altı delik kara lastik bir ayakkabı,Panlon Üzerinde ise sadece numara olan gysi vardı. Tarih 26 ARALIK sıcaklık -10 Derece Yarışmayı açık ara birinci geldi. Okul müdürüm ile öğrenciyi kazanmaya karar verdik.Gençlik ve Spor müdürlüğü ile bağlantıya geçerek geekli desdekleri alarak çalışmalarını desdekledik. Bu gün Beden eitimi öğretmeni olarak görev yapıyor.Ayrıca Balkan ve AkDeniz oyunlaışampiyonu oldu. Avrupa Gençler Kros 3. Oldu.
YanıtlaSil