İdareci olduktan kısa bir süre sonra öğrenci günlük yoklama fişleri her açıdan yetersiz gelmeye başladı bana.Kısa bir süre sonra basit bir çalışmayla fişleri kendim hazırladım. Şimdi hiçbir öğrenci yanına bol miktarda aldığı fişleri değiştirme eylemine girişemiyor. Eskiden fişin üstünde tarih sınıf yazılı olmadığı zamanlardaki huzursuzluğum olmuyor. Boş geçen dersleri akşam kontrol ederken hangi öğretmenin dersi olduğunu anlamak için program aramak zorunda kalmıyorum. Ayrıca öğretmen arkadaşlarımda yapılan çalışmaya karşılık yoklamalarında biraz daha titiz oluyorlar. Kısaca daha mutluyum.... e-okul iki yıldan beri benim gibi fiş hazırlamaya başladı ancak sınıflardaki seçmeli dersleri ders ve öğretmen adları ile fişlere koyamadığından tam kullanılır değil... Aşağıya örneklerini ekliyorum. Saygilarımla... ÖĞRENCİ GÜNLÜK YOKLAMA KAĞIDI 11 D 31ÖĞRENCİ 6 Şubat 2012PAZARTESİ
Sınıf Öğretmeni : NEDİM BAŞÇİVİ 1.DERS 2.DERS 3.DERS 4.DERS 5.DERS 6.DERS 7.DERS REHBERLİK İNGİLİZCE EDEBİYAT COĞRAFYA
NEDİM HALİME BAŞÇİVİ GÖZDE Y. EVCİMEN ERTÜRK İSMAİL ÇEVİK Özcan DEMİRÖZ Müdür Yardımcısı
Eğitimin ikinci gününde liderlik ve yöneticilik konusunda karşılıklı konuşmalarla nasıl bir yol izleyeceğimizi, okulda sınıfta interneti ve teknolojiyi nasıl kullanmamız gerektiğini, siber suçlar konusunda nasıl önlemler alabileceğimizi öğrenip izleyeceğimiz yolu kafamızda daha belirgin bir yere koyduk. Verimli bir çalışmaydı teşekkürler.
İdareci olduktan kısa bir süre sonra öğrenci günlük yoklama fişleri her açıdan yetersiz gelmeye başladı bana.Kısa bir süre sonra basit bir çalışmayla fişleri kendim hazırladım. Şimdi hiçbir öğrenci yanına bol miktarda aldığı fişleri değiştirme eylemine girişemiyor. Eskiden fişin üstünde tarih sınıf yazılı olmadığı zamanlardaki huzursuzluğum olmuyor. Boş geçen dersleri akşam kontrol ederken hangi öğretmenin dersi olduğunu anlamak için program aramak zorunda kalmıyorum. Ayrıca öğretmen arkadaşlarımda yapılan çalışmaya karşılık yoklamalarında biraz daha titiz oluyorlar. Kısaca daha mutluyum.... e-okul iki yıldan beri benim gibi fiş hazırlamaya başladı ancak sınıflardaki seçmeli dersleri ders ve öğretmen adları ile fişlere koyamadığından tam kullanılır değil... Aşağıya örneklerini ekliyorum. Saygilarımla... ÖĞRENCİ GÜNLÜK YOKLAMA KAĞIDI 11 D 31 PAZARTESİ ÖĞRENCİ 6 Şubat 2012 Sınıf Öğretmeni : NEDİM BAŞÇİVİ 1.DERS 2.DERS 3.DERS 4.DERS 5.DERS 6.DERS 7.DERS REHBERLİK İNGİLİZCE EDEBİYAT COĞRAFYA
NEDİM HALİME BAŞÇİVİ GÖZDE Y. EVCİMEN ERTÜRK İSMAİL ÇEVİK Özcan DEMİRÖZ Müdür Yardımcısı
BURADA ÇOK DEĞERLİ VE TECRÜBELİ DİĞER KATILIMCI SAYIN İDARECİLERİMİZİN YANINDA BİR BAŞARIDAN SÖZ ETMEK BENİM İÇİN ABESLE İŞTİGAL OLUR ANCAK YOĞUN ISRARLAR SONUCU BU KONUDA SİZLER İLE BİR ANIMI PAYLAŞMAK İSTİYORUM. 2007 - 2010 YILLARINDA HENÜZ 3 YILLIK OLAN DURSUNBEY MUSTAFA KORKMAZ ANADOLU LİSESİNDE VE MÜDÜR YARDIMCISI VE MÜDÜR VEKİLİ OLARAK GÖREV YAPTIM. OKULUMUZ BALIKESİR'İN SINDIRGI MAKBULE EFE ANADOLU LİSESİNDEN SONRA EN DÜŞÜK PUANLA ÖĞRENCİ ALAN OKULUYDU VE KONTENJANIMIZ ÇOĞU ZAMAN DOLMUYORDU. DURSUNBEY ÇOK PROGRAMLI LİSESİNİN BAHÇESİNDE SIKINTILI BİR ORTAMIN İÇİNDE ÇOK SAĞLIKLI OLMAYAN 2. KATINA DİŞARDAN MERDİVENLE İNİLEN TEKNİK İMKANLARI YETERSİZ BİR BİNADA 8 DERSLİK İLE EĞİTİM ÖĞRETİM FAALYETLERİNİ SÜRDÜRMEYE ÇALIŞIYORDUK. 2. YILIMIZDA ÇOK DEĞERLİ VE BİRBİRİNDEN FEDAKARCA ÇALIŞAN ÖZVERİLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN GAYRETLERİ İLE EĞİTİM FAALİYETLERİNDE CİDDİ BİR İVME KAZANDIK. ZÜMRELER OLARAK KENDİ DENEME SINAVLARIMIZI VE SORU BANKALARIMIZI, ÜNİVERSİTEYE YÖNELİK KAYNAK İHTİYAÇLARIMIZI TAMAMLAYARAK ÖĞRENCİLERİMİZE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞTIK. YAPTIĞIMIZ DENEME SINAVLARININ ÇÖZÜMLERİNİ AKŞAMLARA KADAR SÜREN TOPLANTILARDA TARTIŞARARK VE EKSİK YANLARIMIZI LOKAL OLARAK ELE ALIP TELAFİ YOLLARINI TÜM ÖĞRETMEN ARKADAŞLAR OLARAK UYGULAMAYA KOYDUK. ÖĞRENCİLERİMİZE "HERGÜN 20 SAYFA KİTAP VE 50 SORU" HEDEFİ İLE İNANÇ AŞILAMAYA ÇALIŞTIK.DURSUNBNEY HALKI NAZARINDA BEKLENTİLERİN İLK MEZUNLAR İLE YIKILDIĞI BİR ATMOSFER OLUŞMUŞTU ANCAK DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN ÇALIŞMALARI NETİCESİZ KALMADI VE 10. SINIFTA İLGİLENMEYE BAŞLADIĞIMIZ ÖĞRENCİLİMİZDEN 2 YILIMIZDA TIP FAKÜLTESİ FAKÜLTESİ , İSTANBUL HUKUK FAKÜLTESİ ÇEŞTİLİ ANASINIFI VE SINIF ÖĞRETMENLİKLERİ KAZANAN ÖĞRENCİLERİMİZ OLMUŞTU. BUNUN YANINDA SOSYAL FAALİYETLERDE BİR ÇOK OKULUN ULAŞAMADIĞI BAŞARILAR VE İMKANLARA ULAŞTIK ÖRNEĞİN RESİM DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ ASLINA UYGUN TUALLERE ŞÖVALE VE PALET VE PROFÖSYÖNEL RESİM EKİPMANLARI KULLANMAYA BAŞLADILAR VE O YIL DURSUNBEYE BİR İLK YAŞANDI ÖĞRENCİLERİMİZ GÜZEL BİR YAĞLI BOYA RESİM SERGİSİ AÇMA İMKANI BULDU. BUNLAR UNUTAMADIĞIM ANILARIMDI VE BU ANILARIMDA YER ALAN ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIMI SAYGIYLA ANIYORUM VE ONLARA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
TOKAT'TA 1993-1994'DE İLK İDARECİLİĞE BAŞLADIĞIM YIL. DERS GEÇME VE KREDİ SİSTEMİ UYGULANIYORDU. 2. DÖNEMDE BİR ÖĞRENCİMİZİN İMAM HATİP LİSESİNDE 2. SINIFI OKUDUKTAN SONRA NAKİL GELDİĞİNİ VE 9. SINIF DERSLERİNİN KREDİLİ SİSTEME İNTİBAKININ YAPILDIĞINI ANCAK 2. SINIFTA BAŞARILI OLDUĞU 2 DERSİN İNTİBAKININ YAPILMADIĞINI ÖĞRENDİM. BİZE GÖNDERİLEN KLAVUZ KİTAPLARA BAKTIĞIMDA 9. SINIF İNTİBAKININ GAYET GÜZEL ANLATILDIĞIN ANCAK 10 SINIFLA İLGİLİ HER HANGİ BİR YEŞ OLMADIĞINI GÖRDÜM. HER İKİ SİTEMDEKİ MÜFREDAT PROGRAMLARINI KARŞILAŞTIRARAK BU 2 DERSİN İNTİBAKINI YAPTIM VE ÖĞRENCİ 5. DÖNEMİN SONUNDA MEZUN OLDU. DAHA SONRA GENEL DENETİM GEÇİRDİĞİMİZDE MÜFETTİŞLERE BU İŞİN NASIL YAPILACAĞINI SORDUM KILAVUZ KİTAPLARA BAKTILAR Vİ İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILAR. BENDE KENDİME GÖRE ÇÖZDÜĞÜMÜ ANCAK YAPTIĞIMIN DOĞRULUĞUNU TEST ETMEK AMACIYLA SORDUĞUMU SÖYLEDİM. TUTANAK TUTUNMU DİYE SORDULAR EVET DEDİM. TUTANAĞI İSTEDİLER, İNCELEDİLER VE BENDEN FOTOKOPİSİNİ İSTEDİLER. hAYIRDIR BİR YANLIŞLIK MI VAR DEDİĞİMDE "bU İŞİN İÇİNDE OLAN SİZLERSİNİZ. BİZ SİZİN KADAR BU SİSTEMİ BİLMİYORUZ. YAPTIĞINIZ DOĞRU. BAŞKA BİR YERDE SORARLARSA ÖRNEK GÖSTEREBİLMEK AMACIYLA İSTİYORUZ" DEDİLER.
2007 SENESİNİN MAYIS AYINDA BELARUSTA YAPILAN ULUSLAR ARASI ALTIN ARI MÜZİK YARIŞMASINA 4 ÖĞRETMEN VE 12 ÖĞRENCİ İLE GİTTİK YAPILAN YARIŞMADA ÇİNİN ARKASINDAN DÜNYA 2. Sİ OLDUK.ÇALIŞMALARIMIZIN KARŞILIĞINI GÖRMEK BENİ SON DERECE MUTLU ETTİ . ÜLKEMİZİ İYİ BİR ŞEKİLDE TEMSİL ETTİĞİMİZ İÇİN BU YARIŞMAYI HİÇ BİR ZAMAN UNUTAMAM. KADRİYE KEMAL GÜREL GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ MÜD.YAR. ŞEVKET OKTAY
Bir Köy İlköğretim Okulunda 4,5 yıl Müdür Yardımcılığı yaptım. Müdür Beyle beraber bir ekip çalışması yaptık. Öğrenciler dershaneye gitmiyorlardı. Öncelikle onları dershaneye gitmeye ikna ettik. Çeşitli deneme sınavlarına girmelerini sağladık. Okuldaki öğretmenlerimiz de bu konuda bize yardımcı oldular. Bunun neticesinde il genelinde yapılan seviye sınavlarında derecelerimiz oldu. Bir öğretim yılında 8.sınıftan mezun olan 9 öğrenciden 5 tanesi SBS sınavında bir okula yerleşti. Bir tanesi de şu an kurs gördüğümüz Rahmi kula Anadolu Lisesi’nde. Biri Muharrem Hasbi A.L.’ nde, üç tanesi de meslek lisesinde. Ertesi yıl da iki öğrencimiz bu okula yerleşti. Yani şu an bu kurs gördüğümüz okulda üç öğrencimiz var. Biri 11.sınıfta ikisi 10. sınıfta. Biz hep beraber bunu başardık. İbrahim ÖZDEMİR İmkb Teknik ve Eml Müdür Yardımcısı
İNSAN DEĞİŞİR Şimdi çalıştığım okula ilk geldiğim yıl nisan ayında okulumuz kız öğrenci pansiyonu öğrencilerinden bir kızımızın devamsızlığının çok olduğu, iki arkadaşı ile birlikte pansiyonda uygunsuz davranışlarda bulunduğu ve yedi dersinin zayıf olduğunu duyan baba ve anne odama geldiler. Baba kızının bu davranışlarından rahatsız olmuş kızının daha kötü şeyler yapmasından korktuğundan kızını okuldan almakta kararlı idi. Kız bir tarafta anne bir tarafta ağlıyor, kız okuldan ayrılmak, anne kızını okuldan almak istemiyordu. Konuşarak veliyi ikna etmeye çalıştım. Sonuçta kız babasına derslerini ve davranışlarını düzelteceğine dair sözler verdi. Veli kararından vazgeçti. Fakat ders yılı sonuna kadar 2-3 günde bir beni arayıp kızının durumunu sordu. Bir aya kalmadı diğer iki arkadaşı okuldan ayrıldı. Bunun da etkisiyle daha önce bahsettiğim kız öğrencimiz davranışları ve dersleri düzelmeye başladı. Ders yılı sonunda kızımızın 4 zayıfı kalmıştı. Ortalama yükseltme sınavlarında da 3 zayıfını düzeltti. Bir zayıfla bir üst sınıfa geçti. Bu yıl kızımızın davranışları düzeldi ve dersleri de gayet iyi durumdadır. Bu öykü aslında kızımızın başarı öyküsü sayılır. Ama benim de biraz katkım olduğunu sandığım için sizlerle paylaşmak istedim.
BİR KAMU GÖEVLİSİ OLARAK YAPMAMIZ GEREKEN İŞLERİ ENGÜZEL ŞEKİLDE YAPIP BU SAYEDE ÇALIŞTIĞIMIZ KURUMUN BAŞARI DÜZEYİNİ ARTIRMANIN ASLİ GÖREV OLDUĞUNUNU KABUL EDİYORUM .tOPLUM İÇİNDE İNSANLARA YARDIM ETMEYİ ONLARI MUTLU ETMEYİDE BİRİNSANLIK GÖREVİ OLARAK KABUL EDİYORUM .BANA GÖRE BAŞARI KENDİMZE AİT ORİJİNAL BİR ESRİNİZ,YADA YAPTIĞINIZ BİR İCAT YADA KATILDIĞINIZ BİR YARIŞMADA YAPTIĞINIZ DERECE OLMASI DEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.BU ANLAMDA BİR BAŞARIM YOK . MUTLAKA BİRŞEY YAZILMASI GEREKİYORSA İNSANIN SAHİP OLDUĞU KÖTÜ BİR ALIŞKANLIĞI TERK ETMESİNİN GÖREVİMİZ OLAN ŞEYLERİ YAPMAKTAN DAHA ZOR OLDUĞU KANAATİNDEYİM .BENİM KÖTÜ ALIŞKANLIĞIM SİĞARA İÇMEKTİ.Bİ DEFASINDA EVDE IZGARAYAPMAK İÇİN ETLERİ TERBİYE EDERKEN BİR YANDANDA SİAGARAMI İÇİYODUM .YANIMDA O ZAMAN 2 -3 YAŞLARINDA OLAN OĞLUMUN BEN SİGARAYI KÜL TABLASINA BIRAKINCA OĞLUM SİGARAYI ÇEKİYORMUŞ. BUNU FARK EDEN EŞİM FOTOĞRAFINI ÇEKEREK BANA GÖSTERDİ O ZAMAN ÇOK KÖTÜ BİR ÖRKEK OLDUĞUMU ANLADIM .BIRAKMAK İÇİN ÇOK UĞRAŞTIM. 4-5 YILIK BİR MÜCADELE SONUNDA BUNU BAŞARDIM .ŞU ANDA 20 YAŞINDA OLAN OĞLUMUN SİGARA İÇMEMESİ BENİ ZİYADESİYLE MEMNUN EDİYOR
FEN BİLİMLERİ ALANINDA EĞİTİM ALMIŞ BİR ARKADAŞIMIN OĞLU POLİS MEMURU OLMAYI ÇOK İSTİYORDU. DELİKANLI COĞRAFYA KONULARINI ANLAMADIĞINIBANA SÖYLEDİ. ÖĞRETMEN OLARAK TEMEL AMACIM ÖĞRENCİYE DERSİ SEVDİRMEK TEMEL HEDEFİM OLDU ÖĞRENMENİN NASIL OLSA GERÇEKLEŞECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.DELİKANLI İLE PROBLEMİ TESPİT ETTİK .ELİMDE PROFESYONEL HAZIRLANMIŞ KAZANIMLATRIN ÇOK KOLAY ÖĞRENİLDİĞİ UYGULAMALI DEFTERDEN KONULARI EĞLENCELİ ŞEKİLDE BİTİRDİK ÇOÇUK COĞRAFYAYI SEVDİ BÜTÜN SORULARI YAPACAĞINA İNANMIŞTI SONUÇTA BÜTÜN SORULARI CEVAPLADI POLİS OLDU KENDİSİYLE HER KARŞILAŞTIĞIMIZDA OLAYI ANLATIP BANA TEŞEKKÜR ETMESİ BENİ HEP MUTLU ETMİŞTİR.
KALİTEYE YOLCULUK Kalite yolculuğumuz 2000 yılında başladı. Bizler öğrencilerimizin öğretmenlerimizin ve tüm paydaşlarımızın kaliteyi hak ettiğine inanarak bu yola çıktık. Okulumuzun ihtiyaçlarını tespit ederek stratejik planımızı oluşturduk. Gördük ki yolumuz uzun, gruplarımızın çalışmaları çok önemli. Çalışmalarımızın sonucunu almak için 2007 yılında ödül için başvurduk. Değerlendirme sonucunun nasıl olduğu bize açıklanmamıştı. .. Başka bir kurum birinci olmuştu. Biz emeklerimizin karşılığını görmek istiyorduk. Çalışmalarımızı gözden geçirdik ve başka kurumlarla iletişim kurarak eksik yönlerimizin neler olduğunu araştırdık. Ekipler toplanarak yeniden değerlendirme yapıldı tüm paydaşlarda bu işi başaracağız inancı vardı. Hedeflerimiz bir bir gerçekleşmeye başlamıştı .Stratejik plan da başarılı bir şekilde uygulanıyordu . 2010 yılına geldiğimizde ödül başvurusu için hazır olduğumuza inandık. Rapor yazım sürecinde tüm paydaşlarımızın gayreti ve çalışkanlığı bizleri bir kez daha heyecanlandırıyordu. Ve ilk sonuç BALIKESİR 1. Sİ . hepimiz mutluyduk. Hedef Türkiye derecesiydi yaptığımız çalışmaların doğruluğu paydaşlarımızın bizimle birlikteliği bize bunu getirecekti. Sonuçlar açıklandı final gurubuna kalmıştık. Ve ilk 19 içindeydik. Saha ziyaretine gelinecekti… Bizleri saran heyecan ekiplerimize de yansımıştı. Okul Aile Birliği ,Öğretmenler,Öğrenciler ve velilerimiz denetim günü birbirimize o kadar kenetlenmiştik ki bu işi başaracağımızı o gün anladım . Sonuçlar Ankara da açıklanacaktı. Ekip olarak oradaydık stantlarımızı kurduk tanıtımımızı yaptık çok beğenilmiş . Sonuçlar açıklanacağı zaman heyecanımızı anlatamam . Ve Okulumuz TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TÜRKİYE 3. SÜ olmuştu. Bu ekibin içinde olmak bu ekiple çalışmak bu başarıyı tatmak bizler için her zaman gurur kaynağı olmuştur. Tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.
MUTLU OLMAK Bu forumda bir başarı öyküsü istenene kadar kendime bugüne kadar neyi başardığımı hiç sormamıştım. Bekli de bunun sebebi başarının ne olduğunu hiç düşünmediğimizdendir. O halde soru başarı nedir ise buna verilecek en güzel cevap mutlu olmak olabilir. 2008 ile 2010 yılları arasında Balya Halk Eğitim Merkezinde Müdürlük görevi yaparken Balıkesir ilinde ilklerden sayılabilecek birkaç kurs düzenlemiştim. Bu kurslar mesleki kurslar olup aynı zamanda İş-Kur ile iş birliğinde yapılıyordu. İş-Kur kursiyerlere kurs müddetince her gün 15,00 TL. ücret ödüyordu. Bu kurslara ise hiçbir sosyal güvencesi olmayan kişiler katılabiliyordu. Ben birkaç ay içinde Balıkesir İlinde böyle bir kursu yapan ilklerden olma gururunu ve mutluluğunu yaparken kursiyerlerden bir bayan kucağındaki çocuğu ile odama gelerek “hocam Allah sizden razı olsun bu ayki kurs parası ile çocuğuma ortopedik ayakkabı aldım” deyince gözlerim çocuğun ayaklarına takılırken boğazıma biri bir yumruk sokmuş gibi oldu. Başarı ; benim bu kursu Balıkesir’de açarak ilklerde olup onun gösterisini havasını atarak mutlu olmam değil başkalarını mutlu edebilmemiz mi diye düşünürüm.
Bir Bahar Akşamı şiir dinletisini Balıkesir ilinde düzenleme görevi bize verilmişti.Edebiyat öğretmenleri toplanıp önce okulu tarayıp iyi şiir okuyan öğrencileri ve öğretmenleri seçtik.Sonra şiirleri şeçtik.Ben müzik ve slayt yönünü üstlendim.Bir aylık çalışmanın sonunda Balıkesir Lisesi salonunu tuttuk.Salonu süslettik ses cihazları kurdurduk.Çok güzel bir program ve gece yaşamıştı herkes.Sayın Milli Eğitim Müdürümüz de birer Takdirnameyle bizleri ödüllendirdi.Bu program ve çalışma diğer ilçelere ve okullara da izlettirilseydi çok faydalı olurdu.Ne yazıkki o kadar çalışmayla emekle yapılan programlar tek gösterimle sonlandırılıyor.
İdareci olduktan kısa bir süre sonra öğrenci günlük yoklama fişleri her açıdan yetersiz gelmeye başladı bana.Kısa bir süre sonra basit bir çalışmayla fişleri kendim hazırladım.
YanıtlaSilŞimdi hiçbir öğrenci yanına bol miktarda aldığı fişleri değiştirme eylemine girişemiyor.
Eskiden fişin üstünde tarih sınıf yazılı olmadığı zamanlardaki huzursuzluğum olmuyor.
Boş geçen dersleri akşam kontrol ederken hangi öğretmenin dersi olduğunu anlamak için program aramak zorunda kalmıyorum.
Ayrıca öğretmen arkadaşlarımda yapılan çalışmaya karşılık yoklamalarında biraz daha titiz oluyorlar.
Kısaca daha mutluyum....
e-okul iki yıldan beri benim gibi fiş hazırlamaya başladı ancak sınıflardaki seçmeli dersleri ders ve öğretmen adları ile fişlere koyamadığından tam kullanılır değil...
Aşağıya örneklerini ekliyorum.
Saygilarımla...
ÖĞRENCİ GÜNLÜK YOKLAMA KAĞIDI
11 D 31ÖĞRENCİ
6 Şubat 2012PAZARTESİ
Sınıf Öğretmeni : NEDİM BAŞÇİVİ
1.DERS 2.DERS 3.DERS 4.DERS 5.DERS 6.DERS 7.DERS
REHBERLİK İNGİLİZCE EDEBİYAT COĞRAFYA
NEDİM HALİME
BAŞÇİVİ GÖZDE Y. EVCİMEN ERTÜRK İSMAİL ÇEVİK
Özcan DEMİRÖZ
Müdür Yardımcısı
Eğitimin ikinci gününde liderlik ve yöneticilik konusunda karşılıklı konuşmalarla nasıl bir yol izleyeceğimizi, okulda sınıfta interneti ve teknolojiyi nasıl kullanmamız gerektiğini, siber suçlar konusunda nasıl önlemler alabileceğimizi öğrenip izleyeceğimiz yolu kafamızda daha belirgin bir yere koyduk.
YanıtlaSilVerimli bir çalışmaydı teşekkürler.
İdareci olduktan kısa bir süre sonra öğrenci günlük yoklama fişleri her açıdan yetersiz gelmeye başladı bana.Kısa bir süre sonra basit bir çalışmayla fişleri kendim hazırladım.
YanıtlaSilŞimdi hiçbir öğrenci yanına bol miktarda aldığı fişleri değiştirme eylemine girişemiyor.
Eskiden fişin üstünde tarih sınıf yazılı olmadığı zamanlardaki huzursuzluğum olmuyor.
Boş geçen dersleri akşam kontrol ederken hangi öğretmenin dersi olduğunu anlamak için program aramak zorunda kalmıyorum.
Ayrıca öğretmen arkadaşlarımda yapılan çalışmaya karşılık yoklamalarında biraz daha titiz oluyorlar.
Kısaca daha mutluyum....
e-okul iki yıldan beri benim gibi fiş hazırlamaya başladı ancak sınıflardaki seçmeli dersleri ders ve öğretmen adları ile fişlere koyamadığından tam kullanılır değil...
Aşağıya örneklerini ekliyorum.
Saygilarımla...
ÖĞRENCİ GÜNLÜK YOKLAMA KAĞIDI
11 D 31 PAZARTESİ
ÖĞRENCİ 6 Şubat 2012
Sınıf Öğretmeni : NEDİM BAŞÇİVİ
1.DERS 2.DERS 3.DERS 4.DERS 5.DERS 6.DERS 7.DERS
REHBERLİK İNGİLİZCE EDEBİYAT COĞRAFYA
NEDİM HALİME
BAŞÇİVİ GÖZDE Y. EVCİMEN ERTÜRK İSMAİL ÇEVİK
Özcan DEMİRÖZ
Müdür Yardımcısı
BURADA ÇOK DEĞERLİ VE TECRÜBELİ DİĞER KATILIMCI SAYIN İDARECİLERİMİZİN YANINDA BİR BAŞARIDAN SÖZ ETMEK BENİM İÇİN ABESLE İŞTİGAL OLUR ANCAK YOĞUN ISRARLAR SONUCU BU KONUDA SİZLER İLE BİR ANIMI PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
YanıtlaSil2007 - 2010 YILLARINDA HENÜZ 3 YILLIK OLAN DURSUNBEY MUSTAFA KORKMAZ ANADOLU LİSESİNDE VE MÜDÜR YARDIMCISI VE MÜDÜR VEKİLİ OLARAK GÖREV YAPTIM. OKULUMUZ BALIKESİR'İN SINDIRGI MAKBULE EFE ANADOLU LİSESİNDEN SONRA EN DÜŞÜK PUANLA ÖĞRENCİ ALAN OKULUYDU VE KONTENJANIMIZ ÇOĞU ZAMAN DOLMUYORDU. DURSUNBEY ÇOK PROGRAMLI LİSESİNİN BAHÇESİNDE SIKINTILI BİR ORTAMIN İÇİNDE ÇOK SAĞLIKLI OLMAYAN 2. KATINA DİŞARDAN MERDİVENLE İNİLEN TEKNİK İMKANLARI YETERSİZ BİR BİNADA 8 DERSLİK İLE EĞİTİM ÖĞRETİM FAALYETLERİNİ SÜRDÜRMEYE ÇALIŞIYORDUK. 2. YILIMIZDA ÇOK DEĞERLİ VE BİRBİRİNDEN FEDAKARCA ÇALIŞAN ÖZVERİLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN GAYRETLERİ İLE EĞİTİM FAALİYETLERİNDE CİDDİ BİR İVME KAZANDIK. ZÜMRELER OLARAK KENDİ DENEME SINAVLARIMIZI VE SORU BANKALARIMIZI, ÜNİVERSİTEYE YÖNELİK KAYNAK İHTİYAÇLARIMIZI TAMAMLAYARAK ÖĞRENCİLERİMİZE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞTIK. YAPTIĞIMIZ DENEME SINAVLARININ ÇÖZÜMLERİNİ AKŞAMLARA KADAR SÜREN TOPLANTILARDA TARTIŞARARK VE EKSİK YANLARIMIZI LOKAL OLARAK ELE ALIP TELAFİ YOLLARINI TÜM ÖĞRETMEN ARKADAŞLAR OLARAK UYGULAMAYA KOYDUK. ÖĞRENCİLERİMİZE "HERGÜN 20 SAYFA KİTAP VE 50 SORU" HEDEFİ İLE İNANÇ AŞILAMAYA ÇALIŞTIK.DURSUNBNEY HALKI NAZARINDA BEKLENTİLERİN İLK MEZUNLAR İLE YIKILDIĞI BİR ATMOSFER OLUŞMUŞTU ANCAK DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN ÇALIŞMALARI NETİCESİZ KALMADI VE 10. SINIFTA İLGİLENMEYE BAŞLADIĞIMIZ ÖĞRENCİLİMİZDEN 2 YILIMIZDA TIP FAKÜLTESİ FAKÜLTESİ , İSTANBUL HUKUK FAKÜLTESİ ÇEŞTİLİ ANASINIFI VE SINIF ÖĞRETMENLİKLERİ KAZANAN ÖĞRENCİLERİMİZ OLMUŞTU. BUNUN YANINDA SOSYAL FAALİYETLERDE BİR ÇOK OKULUN ULAŞAMADIĞI BAŞARILAR VE İMKANLARA ULAŞTIK ÖRNEĞİN RESİM DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ ASLINA UYGUN TUALLERE ŞÖVALE VE PALET VE PROFÖSYÖNEL RESİM EKİPMANLARI KULLANMAYA BAŞLADILAR VE O YIL DURSUNBEYE BİR İLK YAŞANDI ÖĞRENCİLERİMİZ GÜZEL BİR YAĞLI BOYA RESİM SERGİSİ AÇMA İMKANI BULDU. BUNLAR UNUTAMADIĞIM ANILARIMDI VE BU ANILARIMDA YER ALAN ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIMI SAYGIYLA ANIYORUM VE ONLARA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
TOKAT'TA 1993-1994'DE İLK İDARECİLİĞE BAŞLADIĞIM YIL. DERS GEÇME VE KREDİ SİSTEMİ UYGULANIYORDU. 2. DÖNEMDE BİR ÖĞRENCİMİZİN İMAM HATİP LİSESİNDE 2. SINIFI OKUDUKTAN SONRA NAKİL GELDİĞİNİ VE 9. SINIF DERSLERİNİN KREDİLİ SİSTEME İNTİBAKININ YAPILDIĞINI ANCAK 2. SINIFTA BAŞARILI OLDUĞU 2 DERSİN İNTİBAKININ YAPILMADIĞINI ÖĞRENDİM. BİZE GÖNDERİLEN KLAVUZ KİTAPLARA BAKTIĞIMDA 9. SINIF İNTİBAKININ GAYET GÜZEL ANLATILDIĞIN ANCAK 10 SINIFLA İLGİLİ HER HANGİ BİR YEŞ OLMADIĞINI GÖRDÜM. HER İKİ SİTEMDEKİ MÜFREDAT PROGRAMLARINI KARŞILAŞTIRARAK BU 2 DERSİN İNTİBAKINI YAPTIM VE ÖĞRENCİ 5. DÖNEMİN SONUNDA MEZUN OLDU. DAHA SONRA GENEL DENETİM GEÇİRDİĞİMİZDE MÜFETTİŞLERE BU İŞİN NASIL YAPILACAĞINI SORDUM KILAVUZ KİTAPLARA BAKTILAR Vİ İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILAR. BENDE KENDİME GÖRE ÇÖZDÜĞÜMÜ ANCAK YAPTIĞIMIN DOĞRULUĞUNU TEST ETMEK AMACIYLA SORDUĞUMU SÖYLEDİM. TUTANAK TUTUNMU DİYE SORDULAR EVET DEDİM. TUTANAĞI İSTEDİLER, İNCELEDİLER VE BENDEN FOTOKOPİSİNİ İSTEDİLER. hAYIRDIR BİR YANLIŞLIK MI VAR DEDİĞİMDE "bU İŞİN İÇİNDE OLAN SİZLERSİNİZ. BİZ SİZİN KADAR BU SİSTEMİ BİLMİYORUZ. YAPTIĞINIZ DOĞRU. BAŞKA BİR YERDE SORARLARSA ÖRNEK GÖSTEREBİLMEK AMACIYLA İSTİYORUZ" DEDİLER.
YanıtlaSil2007 SENESİNİN MAYIS AYINDA BELARUSTA YAPILAN ULUSLAR ARASI ALTIN ARI MÜZİK YARIŞMASINA 4 ÖĞRETMEN VE 12 ÖĞRENCİ İLE GİTTİK YAPILAN YARIŞMADA ÇİNİN ARKASINDAN DÜNYA 2. Sİ OLDUK.ÇALIŞMALARIMIZIN KARŞILIĞINI GÖRMEK BENİ SON DERECE MUTLU ETTİ . ÜLKEMİZİ İYİ BİR ŞEKİLDE TEMSİL ETTİĞİMİZ İÇİN BU YARIŞMAYI HİÇ BİR ZAMAN UNUTAMAM.
YanıtlaSilKADRİYE KEMAL GÜREL GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ MÜD.YAR. ŞEVKET OKTAY
BİR KÖY OKULUNUNUN BAŞARISI
YanıtlaSilBir Köy İlköğretim Okulunda 4,5 yıl Müdür Yardımcılığı yaptım. Müdür Beyle beraber bir ekip çalışması yaptık. Öğrenciler dershaneye gitmiyorlardı. Öncelikle onları dershaneye gitmeye ikna ettik. Çeşitli deneme sınavlarına girmelerini sağladık. Okuldaki öğretmenlerimiz de bu konuda bize yardımcı oldular.
Bunun neticesinde il genelinde yapılan seviye sınavlarında derecelerimiz oldu.
Bir öğretim yılında 8.sınıftan mezun olan 9 öğrenciden 5 tanesi SBS sınavında bir okula yerleşti. Bir tanesi de şu an kurs gördüğümüz Rahmi kula Anadolu Lisesi’nde. Biri Muharrem Hasbi A.L.’ nde, üç tanesi de meslek lisesinde.
Ertesi yıl da iki öğrencimiz bu okula yerleşti. Yani şu an bu kurs gördüğümüz okulda üç öğrencimiz var. Biri 11.sınıfta ikisi 10. sınıfta.
Biz hep beraber bunu başardık.
İbrahim ÖZDEMİR
İmkb Teknik ve Eml Müdür Yardımcısı
İNSAN DEĞİŞİR
YanıtlaSilŞimdi çalıştığım okula ilk geldiğim yıl nisan ayında okulumuz kız öğrenci pansiyonu öğrencilerinden bir kızımızın devamsızlığının çok olduğu, iki arkadaşı ile birlikte pansiyonda uygunsuz davranışlarda bulunduğu ve yedi dersinin zayıf olduğunu duyan baba ve anne odama geldiler. Baba kızının bu davranışlarından rahatsız olmuş kızının daha kötü şeyler yapmasından korktuğundan kızını okuldan almakta kararlı idi. Kız bir tarafta anne bir tarafta ağlıyor, kız okuldan ayrılmak, anne kızını okuldan almak istemiyordu. Konuşarak veliyi ikna etmeye çalıştım. Sonuçta kız babasına derslerini ve davranışlarını düzelteceğine dair sözler verdi. Veli kararından vazgeçti. Fakat ders yılı sonuna kadar 2-3 günde bir beni arayıp kızının durumunu sordu.
Bir aya kalmadı diğer iki arkadaşı okuldan ayrıldı. Bunun da etkisiyle daha önce bahsettiğim kız öğrencimiz davranışları ve dersleri düzelmeye başladı. Ders yılı sonunda kızımızın 4 zayıfı kalmıştı. Ortalama yükseltme sınavlarında da 3 zayıfını düzeltti. Bir zayıfla bir üst sınıfa geçti.
Bu yıl kızımızın davranışları düzeldi ve dersleri de gayet iyi durumdadır.
Bu öykü aslında kızımızın başarı öyküsü sayılır. Ama benim de biraz katkım olduğunu sandığım için sizlerle paylaşmak istedim.
BİR KAMU GÖEVLİSİ OLARAK YAPMAMIZ GEREKEN İŞLERİ ENGÜZEL ŞEKİLDE YAPIP BU SAYEDE ÇALIŞTIĞIMIZ KURUMUN BAŞARI DÜZEYİNİ ARTIRMANIN ASLİ GÖREV OLDUĞUNUNU KABUL EDİYORUM .tOPLUM İÇİNDE İNSANLARA YARDIM ETMEYİ ONLARI MUTLU ETMEYİDE BİRİNSANLIK GÖREVİ OLARAK KABUL EDİYORUM .BANA GÖRE BAŞARI KENDİMZE AİT ORİJİNAL BİR ESRİNİZ,YADA YAPTIĞINIZ BİR İCAT YADA KATILDIĞINIZ BİR YARIŞMADA YAPTIĞINIZ DERECE OLMASI DEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.BU ANLAMDA BİR BAŞARIM YOK . MUTLAKA BİRŞEY YAZILMASI GEREKİYORSA İNSANIN SAHİP OLDUĞU KÖTÜ BİR ALIŞKANLIĞI TERK ETMESİNİN GÖREVİMİZ OLAN ŞEYLERİ YAPMAKTAN DAHA ZOR OLDUĞU KANAATİNDEYİM .BENİM KÖTÜ ALIŞKANLIĞIM SİĞARA İÇMEKTİ.Bİ DEFASINDA EVDE IZGARAYAPMAK İÇİN ETLERİ TERBİYE EDERKEN BİR YANDANDA SİAGARAMI İÇİYODUM .YANIMDA O ZAMAN 2 -3 YAŞLARINDA OLAN OĞLUMUN BEN SİGARAYI KÜL TABLASINA BIRAKINCA OĞLUM SİGARAYI ÇEKİYORMUŞ. BUNU FARK EDEN EŞİM FOTOĞRAFINI ÇEKEREK BANA GÖSTERDİ O ZAMAN ÇOK KÖTÜ BİR ÖRKEK OLDUĞUMU ANLADIM .BIRAKMAK İÇİN ÇOK UĞRAŞTIM. 4-5 YILIK BİR MÜCADELE SONUNDA BUNU BAŞARDIM .ŞU ANDA 20 YAŞINDA OLAN OĞLUMUN SİGARA İÇMEMESİ BENİ ZİYADESİYLE MEMNUN EDİYOR
YanıtlaSilFEN BİLİMLERİ ALANINDA EĞİTİM ALMIŞ BİR ARKADAŞIMIN OĞLU POLİS MEMURU OLMAYI ÇOK İSTİYORDU. DELİKANLI COĞRAFYA KONULARINI ANLAMADIĞINIBANA SÖYLEDİ. ÖĞRETMEN OLARAK TEMEL AMACIM ÖĞRENCİYE DERSİ SEVDİRMEK TEMEL HEDEFİM OLDU ÖĞRENMENİN NASIL OLSA GERÇEKLEŞECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.DELİKANLI İLE PROBLEMİ TESPİT ETTİK .ELİMDE PROFESYONEL HAZIRLANMIŞ KAZANIMLATRIN ÇOK KOLAY ÖĞRENİLDİĞİ UYGULAMALI DEFTERDEN KONULARI EĞLENCELİ ŞEKİLDE BİTİRDİK ÇOÇUK COĞRAFYAYI SEVDİ BÜTÜN SORULARI YAPACAĞINA İNANMIŞTI SONUÇTA BÜTÜN SORULARI CEVAPLADI POLİS OLDU KENDİSİYLE HER KARŞILAŞTIĞIMIZDA OLAYI ANLATIP BANA TEŞEKKÜR ETMESİ BENİ HEP MUTLU ETMİŞTİR.
YanıtlaSilKALİTEYE YOLCULUK
YanıtlaSilKalite yolculuğumuz 2000 yılında başladı. Bizler öğrencilerimizin öğretmenlerimizin ve tüm paydaşlarımızın kaliteyi hak ettiğine inanarak bu yola çıktık. Okulumuzun ihtiyaçlarını tespit ederek stratejik planımızı oluşturduk. Gördük ki yolumuz uzun, gruplarımızın çalışmaları çok önemli. Çalışmalarımızın sonucunu almak için 2007 yılında ödül için başvurduk. Değerlendirme sonucunun nasıl olduğu bize açıklanmamıştı. .. Başka bir kurum birinci olmuştu. Biz emeklerimizin karşılığını görmek istiyorduk. Çalışmalarımızı gözden geçirdik ve başka kurumlarla iletişim kurarak eksik yönlerimizin neler olduğunu araştırdık. Ekipler toplanarak yeniden değerlendirme yapıldı tüm paydaşlarda bu işi başaracağız inancı vardı. Hedeflerimiz bir bir gerçekleşmeye başlamıştı .Stratejik plan da başarılı bir şekilde uygulanıyordu . 2010 yılına geldiğimizde ödül başvurusu için hazır olduğumuza inandık. Rapor yazım sürecinde tüm paydaşlarımızın gayreti ve çalışkanlığı bizleri bir kez daha heyecanlandırıyordu. Ve ilk sonuç BALIKESİR 1. Sİ . hepimiz mutluyduk. Hedef Türkiye derecesiydi yaptığımız çalışmaların doğruluğu paydaşlarımızın bizimle birlikteliği bize bunu getirecekti. Sonuçlar açıklandı final gurubuna kalmıştık. Ve ilk 19 içindeydik. Saha ziyaretine gelinecekti… Bizleri saran heyecan ekiplerimize de yansımıştı. Okul Aile Birliği ,Öğretmenler,Öğrenciler ve velilerimiz denetim günü birbirimize o kadar kenetlenmiştik ki bu işi başaracağımızı o gün anladım . Sonuçlar Ankara da açıklanacaktı. Ekip olarak oradaydık stantlarımızı kurduk tanıtımımızı yaptık çok beğenilmiş . Sonuçlar açıklanacağı zaman heyecanımızı anlatamam . Ve Okulumuz TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TÜRKİYE 3. SÜ olmuştu. Bu ekibin içinde olmak bu ekiple çalışmak bu başarıyı tatmak bizler için her zaman gurur kaynağı olmuştur.
Tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.
MUTLU OLMAK
YanıtlaSilBu forumda bir başarı öyküsü istenene kadar kendime bugüne kadar neyi başardığımı hiç sormamıştım. Bekli de bunun sebebi başarının ne olduğunu hiç düşünmediğimizdendir. O halde soru başarı nedir ise buna verilecek en güzel cevap mutlu olmak olabilir.
2008 ile 2010 yılları arasında Balya Halk Eğitim Merkezinde Müdürlük görevi yaparken Balıkesir ilinde ilklerden sayılabilecek birkaç kurs düzenlemiştim. Bu kurslar mesleki kurslar olup aynı zamanda İş-Kur ile iş birliğinde yapılıyordu. İş-Kur kursiyerlere kurs müddetince her gün 15,00 TL. ücret ödüyordu. Bu kurslara ise hiçbir sosyal güvencesi olmayan kişiler katılabiliyordu.
Ben birkaç ay içinde Balıkesir İlinde böyle bir kursu yapan ilklerden olma gururunu ve mutluluğunu yaparken kursiyerlerden bir bayan kucağındaki çocuğu ile odama gelerek “hocam Allah sizden razı olsun bu ayki kurs parası ile çocuğuma ortopedik ayakkabı aldım” deyince gözlerim çocuğun ayaklarına takılırken boğazıma biri bir yumruk sokmuş gibi oldu.
Başarı ; benim bu kursu Balıkesir’de açarak ilklerde olup onun gösterisini havasını atarak mutlu olmam değil başkalarını mutlu edebilmemiz mi diye düşünürüm.
Bülent ÖYLEVİ
Bir Bahar Akşamı şiir dinletisini Balıkesir ilinde düzenleme görevi bize verilmişti.Edebiyat öğretmenleri toplanıp önce okulu tarayıp iyi şiir okuyan öğrencileri ve öğretmenleri seçtik.Sonra şiirleri şeçtik.Ben müzik ve slayt yönünü üstlendim.Bir aylık çalışmanın sonunda Balıkesir Lisesi salonunu tuttuk.Salonu süslettik ses cihazları kurdurduk.Çok güzel bir program ve gece yaşamıştı herkes.Sayın Milli Eğitim Müdürümüz de birer Takdirnameyle bizleri ödüllendirdi.Bu program ve çalışma diğer ilçelere ve okullara da izlettirilseydi çok faydalı olurdu.Ne yazıkki o kadar çalışmayla emekle yapılan programlar tek gösterimle sonlandırılıyor.
YanıtlaSil