14 Mart 2012 Çarşamba



Başarı Öykülerinizi Bizimle paylaşmanızı istiyoruz arkadaşlar. İyi çalışmalar.

14 yorum:

  1. 1985 yılında Gazi Eğitim Fakültesini kazandım.Fakülteden mezun olduğumda Öğretmen yeterlilik sınavını kazandım.1990 yılında göreve başladım. Daha sonra girdiğim Uzman Öğretmenlik Ve Anadolu Liseleri Öğretmen Seçim Sınavında başarılı oldum. 2006 yılı Müdür yardımcılığı sınavını kazanarak 2008 yılında yöneticilik görevine başladım.Kısa süre içinde e-okul sistemini öğrendim.Evrak işlerini çok titiz ve düzenli yaparım. Erzurumda yapılan 2011 yılı Eğitim Yönetimi Seminerinden çok yararlandım. İdarecilik bilgi ve tecrübemin gün geçtikçe arttığını görüyorum. Hizmetiçi Eğitim Seminerlerinin çok faydalı olduğuna inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. 2006 yılında Edirne'den Balıkesir Yunus Emre İlköğretim Okuluna atanmıştım. İlk yıl ders öğretmenliğinin yanında 6. sınııfların da sınııf şube rehber öğretmenliği şahsıma verilmişti. Öğrencilerimin okulun bulunduğu muhit itibarıyla kendilerine güvenlerinde sıkıntılar vardı. Öğrencilerimle birlikte İl çapında yapılan onların katılabilecekleri kategorilerdeki yarşmalara katılmaya karar verdik. İlk 2 yıl kayda değer bir başarı elde edemedik. Ancak sınııfımızdan bir öğrenci tüm il genelinde yapılan bir kompozisyon yazma yarışmasında il 2.'si olmuştu. Bu başarı öğrencilerimin özgüvenlerinin sağlanmasında çok önemlioldu.Özellikle bu başarıyı yakalayan öğrencimin bu başarısının hayatını olumlu etkilediğine inanıyorum. Kemal SOYDAN

    YanıtlaSil
  3. 1991 Yılında Kahraman Maraş Elbistan Ticaret Meslek Lisesinde göreve başladığımda Branşım gereği Bilgisayar derslerine girmem istendi fakat okulumuzda öğrencilere derste gösterebileceğimiz bilgisayarımız yoktu, görev yaptığım süre boyunca öğrenciler bilgisayar görmeden; Basıc proglama dili öğretmeye çalıştım, öğrencilerimde öğrenmeye çalıştılar...
    Recep AKBUDAK

    YanıtlaSil
  4. İdarecilikte 16 yıl,toplamda 28 yıl sora geriye baktığımda başarılarım var mı bilmiyorum.
    Yine de bir hikaye anlatayım.Geçmiş yıllarda bir dönem okulumuza çok iyi öğrenci grubu gelmişti.O yıl bu öğrencilere bilgi yarışması düzenledik.Zayıfı olan öğrencilere ücretsiz kurs düzenledik ve bu öğrenciler 250 kişi olarak okuldan mezun oldular ve 242 öğrenci üniversiteye yerleşti.
    M.E.M. üniversiteye yerleşen öğrencilerin sayılarını istedi ve biz de bu sayıları ve orantılarını gönderdik.
    Birkaç gün sonra üniversiteye yerleşen öğrencilerin isim listesini istediler,bu defa isim listelerini hazılayıp gönderdik.Üç-beş gün geçtikten sonra üniversiteye yerleşen öğrencilerin yerleştiğini gösteren çıktı belgelerini istediler ve biz de bunları tek tek hazırlayıp gönderdik.
    O yıl ki başarı oranımız %90 lara yakındı.Başkalarını şaşırttığı gibi bizi de şaşırtmıştır.İ.İzzettin KANİ

    YanıtlaSil
  5. 2010 yılı şubat ayında tatilde Balıkesir'de yoğun kar vs ardından yağmurdan sonra okulumuz sel baskınına maruz kaldı.Kalorifer daireside sular altinda kaldı.Pazartesi belediyeden de yardım alarak okul bahçesi vekazan dairesini temizledik. Aynı gün ilgili firma yetkililerini getirip sigorta kapsamında fotoğraf çekımı ve İl Millı Eğitim Müdurlğü ile işbirliği yaptık.Okul Müdur vekili olduğumdan aynı günün gecesi yorgunluğu üzerimizden atamadan gece saat 2 de gece bekçisi aradı ikince kez sel baskını olduğunu ayni manzaranın olduğunu söyleyince hemen okula gittim. sabaha kadar tekrar tüm personel gerekeni yapmaya çaiıştık.sabah erken saatlerde sayın valimiz ve İl Milli Eğitim Muduru geldiler.Kısa zamanda okulun ısınma sorununu giderdik.Olay basında da yer almıştı.Bizim için zor bir tatil olmuştu.

    YanıtlaSil
  6. 2010 yılında fen liseler arası basketbol müsabakalarını düzenleme görevimi okulumuza verildiğinde önceleri büyük bir sorumluluk aldğımızın farkındaydık çünkü gelen okulların yemesi barındırılması spor salanunun ayarlanması sağlık personeli temini müsabakayı yönetecek hakemlerin temini dereceye girenlerin ödüllendirilmesi gibi.Çalışmalara başladık önce resmi yazışmalarla onaylarımızı aldık.Davet edeceğimiz fen liselerine resmi yazilarımızı gönderdik gelecek olan okullarımıza göre planlamımızı yaptık.Gelen okullarımızla toplantımızı yaparak müsabakalara başladık salon ,hakem,sağlık personeli.sporcular hazır bir şekide.hiçbir problem olmadan müsabakaları bitirdik. Dereceye girenlere ve özel ödüller olmak üzere ödülleri dağıttık.Müsabakaların birinci amacı olan dostluğun arkadaşlığın paylaşımın olduğu başaırılı bir organizasyon gerçekleştirmiş olduk.Yaptığımız işin güzel ve faydalı olduğunu daha sonraki günlerde katılmayan diğer fen liselerininde bizi arayıp sormaları çocuklarımızın dostlukları üniversitelerdede devam etmesi bizleri mutlu etmektedir.

    YanıtlaSil
  7. Aslında bizim kuşak için 'Başarı Öyküsü' nü cevaplamak zor değildir.Zira 1960-1970 'li yılların şartlarında eğitimini tamamlayarak buralara gelmek,başlıbaşına 'Başarı Öyküsü'dür.
    Bu tez çalışmamı hazırlarken; nasıl vaktinde tamamlayabildiğime, birkaç defa uzağa giderek nasıl savunma yaptığıma inanamıyorum ve şükrediyorum. Bütün bunları, bulunduğum ilçede, sıkıntılar içinde, sobalı bir ev kiralayarak maddi sıkıntıları ve de beslenme vb. zorlukları da hesaba katarak değerlendirirseniz daha iyi anlaşılır sanırım. saygılarımla... Yusuf KARAPINAR

    YanıtlaSil
  8. Geçen yıl Susurluk Şeker İ.Ö.O.nda idareci iken, müftülük öncülüğünde "Kutlu Doğum" haftası etkinlikleri çerçevesinde mendil kapma ve sek sek oyunu turnuvası düzenlemiştik. Önce Federasyondan gelen arkadaşlar bize kurs vererek oyunun kurallarını öğrettiler. Biz de okullarımızda öğrencilerimize öğrettik ve okul takımı oluşturduk. Okullar arası yapılan turnuvada bizler de hakem olmuştuk. Gerçekten öğrenciler oyunu çok sevdiler ve zevkle yarıştılar.Ayrıca diğer okullardan bir çok yeni arkadaş edindiler. Bizim başarımız ise unutulmaya yüz tutmuş bir oyunumuzu önce öğrenmek, sonra öğrencilerimize öğretmek ve sevdirmek olmuştu. Biz de gerçekten çok eğlenmiştik. Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  9. Benim için çok etkileyici,unutamadığım ve bundaki rolümün benim başarmak kelimesiyle alakalı olan kısa bir olay:Yıl 1977 haziran ayı İmam Hatip Lisesini bitirip Ankara'dan çektiğimiz kura sonucu belediyelik bir belde(şimdi ilçe)ye tek camisi olan merkez camiine imam hatip olarak atandım.Caminin bitişiğinde lojman olarakkullanılan odaya yerleştim.İlk günüm cami cemaati kapkacak vs.acil ihtiyaçlarne ise onları tedarik ederek odamıza yerleştik.Ertesi gün resmi kurumlardan neler var? Belediye Polis Karakolu ve PTT var.Önce PTT.ye uğramanın gerekliliğini düşünerek oraya uğradım.İdare ve personel hepsi bir yerde selam verip kolaylıklar diledim,hoşbeşten sonra tanışmafaslına geçince;yeni atanan cami imam hatibi olduğumu söyleyince hepsi birden şaşırdılar.Neden? deyince.Dedilerki:Bugüne kadar hiçbir dingörevlisi bizi ziyaret etmeye gelmedi,siz bizi şaşırttınız dediler.Niyeki dedim, sizde burada devlet ve millete hizmet için çalışıyorsunuz bizde..Aramızda ne fark varki dedim.Çaylar ve arkası sıra hoş sohbetler devam edip ikindi vakti yaklaşması sebebiyle musade istedim ve oradan ayrıldım.
    İkindi ezan okundu namazı kıldırıp selam verince usul gereği mihrabda yüzümü cemaata döndüm.A.a ne göreyim oluşan safların birinde (o zamanlar moda idi uzunsaç)az önce PTT.de santral memurluğu yapan Zeki namaza gelmiş,herkes onu tanıdığı için o aşırı uzun saçları ile tuhaf tuhaf bakıyorlar.Aynı zaman da aşırı Lenin taraftarı olan bu arkadaşın bu davranışına bir anlam veremiyorlardı.Dünyanın sonumu geldi diyorlardı.Bu olay benim için başarılmış bir olaydı.

    YanıtlaSil
  10. BAŞARI ÖYKÜSÜ
    Okulumuzda hizmetli eksiğinden kaynaklanan okulun tam temizliliğinin yapılamaması sıkıntısı yaşanıyordu. Yaptığımız yazışmalar sonucu yeni bir hizmetli ataması yapılmadı.Ben de Temiz Okul Temiz Sınıf isimli bir proje başlattım.Haftada iki gün görevlendirilen öğretmenler tarafından değerlendirme tablosuna göre sınıfların temizlik kontrolleri yapılması, iki hafta sonra sonuçlar toplanıp birinci olan sınıfa hem beyaz bayrak verilmesini hem de sabah törende onure edilmesini düşündüm.Kararımı okul müdürü ile paylaştım ve uygulamaya koydum.İkinci ayı sonunda okulda temizlik konusunda gözle görülen bir iyileşme yaşandı. Öğrencilere temizlik yaptırmadık.Ama çöplerini mutlaka çöp sepetine atmasını sağladık.Bu dönemde beyaz bayrak da aldık.
    Hüseyin DEVECİ

    YanıtlaSil
  11. BİR BAHAR AKŞAMI
    “Bir Bahar Akşamı” şiir dinletisini Balıkesir ilinde düzenleme görevi bize(İstanbulluoğlu Anadolu Öğretmen Lisesi’ne) verilmişti. Bu görevde edebiyat öğretmenlerine verilmişti. Edebiyat öğretmenleri toplanıp önce okulu tarayıp iyi şiir okuyan öğrencileri ve öğretmenleri seçtik.Sonra şiirleri seçtik.Ben müzik ve slayt yönünü üstlendim. Okulun bodrum katında bir ay çalışma yaptık. İdareciler ve veliler derslerin aksamasından yakındılar.Bir aylık çalışmanın sonunda Balıkesir Lisesi salonunu tuttuk.Salonu özel şirkete süslettik..Dışarıdan neyzen ve bağlacı tuttuk. Ekilmişten ses sistemini kiraladık. Çok güzel bir program ve gece yaşamıştı herkes. Şiirler okunurken gözyaşlarını tutamayanlar vardı. Hatta sahneye duman verilince yangın var sanıp panikleyenler bile oldu. Program sonunda Sayın Milli Eğitim Müdürümüz hepimize teşekkür etti ve bizleri bu başarıdan dolayı kutladı. Birer Takdirnameyle de ödüllendirdi. Arkadaşlarımı ve öğrencileri görünce ilk önce bu programdan bahsediyoruz. Çünkü grup çalışmasının başarılı bir örneğiydi.Başarıda okul aile birliğinin maddi katkılarını göz ardı etmemek gerekiyor. Bir işi yapmak için değil; en güzelini yapmak için yola çıkmalı insan.
    Bu program ve çalışma diğer ilçelere ve okullara da izlettirilseydi çok faydalı olurdu. Ne yazık ki o kadar çalışmayla emekle yapılan programlar tek gösterimle sonlandırılıyor.

    YanıtlaSil
  12. Başarı öyküsü:
    1991 yılında başladığım öğretmenlik ve sonrasında idarecilik hayatım boyunca başarı sayılabilecek uç örnekler aklıma gelmiyor. Ancak benim gibi eski adı çıraklık eğitimi yeni adıyla mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan arkadaşlar bilirler. Hitap ettiğimiz kesim genel olarak okumayı yazmayı ve sınıf ortamını sevmeyen öğrenciler olunca bunları sınıf ortamına alıp başarılı birer meslek elemanı , kendi işyerini kuran birer kalfa ve sonrasında usta olduklarını gördüğümüzde bizim için en büyük başarı olsa gerek diyorum. Örgün eğitimden ayrılıp başarılı birer usta olana kadar geçen o süreçte sınıfa hatta okula sığmayan bazı olumsuz davranışları olduğunda bile onları kucaklayan davranışlarımızın meyve verdiğini görmek bizim için başarıdır diye düşünüyorum .

    YanıtlaSil
  13. İHALE
    2004 yılında ödenek isteyip okulumuzun (Hacıilbey Ticaret Meslek Lisesi) sınıflarında eskiyen taban tahtalarının yerine kalebodur döşetecektik. 10 derslik, giriş katı ve giriş kapısı yenilenecekti. Ancak ödeneğimiz her zaman olduğu gibi Aralık ayında gelmişti. Zaman çok dar ve yapılacak çok işimiz vardı. Okul müdürü beni çağırdı ve komisyon başkanı sen olacaksın diyerek görevi bana verdi.
    O yıllarda okuldaki onarımlarla ilgili ihaleleri okul kendisi yapıyordu. Yeni idareci olmuştum ve bu konuda hiç tecrübem yoktu. Üstelik okul müdürüm de yeni atanmış benden iki yaş küçük ama bir şeyler yapma heyecanı içindeydik.
    Kısa sürede ihaleyi yapıp işi sonlandırmamız gerekiyordu. Yoksa ödeneğimizi kullanmadan geri gitmesi söz konusu idi. Zaman kaybetmeden işe koyulduk geç saatlere kadar okulda kalıyor hafta sonunu da okulda geçiriyorduk. İhalelerle ilgili neler yapılması gerekiyorsa okumuş benzer ihale örneklerini araştırmıştık. Gazete ilanlarını verdik, dosyaları hazırlayıp firmalardan tekliflerini aldık.
    Yasal sürelerini de göz önünde bulundurarak ve gerekli kişileri de çağırarak ihalemizi yaptık. İhaleyi kazanan firma ve diğer firmalar için sıradan olan bu durum bizim için sıradışı bir olaydı. Çünkü bir yandan da eğitim öğretim devam ediyor geç saatlere kadar okulda çalışma sürüyordu. Okulda çalışmaları yakından takip ediyor firmayı sıkıştırıyorduk. İstediğimiz gibi olması ve zamanında bitirmeleri gerekiyordu.
    Nihayet süresi içerisinde tüm işlemleri bitirmiş ve ödeneğin tamamını kullanarak sınıflarımızın ve okul girişi görünümünün eskisinden çok daha güzel olmasını sağlamıştık. Mesut ÖZER

    YanıtlaSil
  14. YARDIMLAŞMA
    Sene başında sınıf öğretmenlerinden ekonomik yönden zayıf olan öğrencilerin isimlerini bildirmelerini istedik. Her sınıftan birkaç öğrencinin ismini bildirdiler. Bu öğrencileri çağırıp bilgi sahibi olduk. Bu öğrencilerden bazılarının okula zor şartlar altında devam ettiklerini öğrendik. Hatta bazı öğrenciler okul kıyafetlerini bile alamadıklarını söylediler. Bazı öğrencilerin durumunu yerinde görmek için ev ziyaretleri yaptık. Okul idaresi ve öğretmen arkadaşlarla beraber bu öğrencilere nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda görüşmeler yaptık. Öncelikle Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yapmış olduğu yardımlardan faydalandırdık. Diğer özel kurum ve kişilerden yapılan para ve giyim yardımları ile öğrencilerimizin eğitimine katkıda bulunmaya çalıştık. Bu yardımlaşma sayesinde maddi imkânsızlıklar sebebiyle okula devam edemeyecek durumda olan öğrencilerimiz şu anda başarılı bir şekilde öğrenimlerine devam etmektedir.
    Hüseyin KORKMAZ
    Müdür Yardımcısı

    YanıtlaSil